Lecznica Stomatologiczna Medica-Dent - Żyrardów, ul. Bohaterów Warszawy 57B
REGULAMIN ORGANIZACYJNY LECZNICY STOMATOLOGICZNEJ MEDICA-DENT
Lecznica stomatologiczna Medica-Dent mieszcząca się przy ulicy Bohaterów Warszawy 57b jest indywidualną praktyką lekarsko-dentystyczną działającą na podstawie zezwolenia nr 68-98-2-1680883 wydanego przez Okręgową Izbę Lekarską w Warszawie. Praktyka prowadzona jest , przez przedsiębiorcę , lekarza dentystę Marię Głogowską- Winczek która jest właścicielem lecznicy stomatologicznej Medica -Dent. Regulamin określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy , którym jest lekarz dentysta Maria Głogowska-Winczek.
ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ STOMATOLOGICZNYCH
Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Nie przyjmujemy pacjentów po zamknięciu gabinetu w godzinach nocnych oraz w niedzielę. Lecznica stomatologiczna Medica-Dent jest praktyką prywatną i nie udziela świadczeń w ramach NFZ.
REGULAMIN OBOWIĄZUJE
ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
Podstawowym zadaniem podmiotu leczniczego lek.dent.Marii Głogowskiej-Winczek jest:
Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktycznej i leczniczej oraz terapeutycznej
Udzielane świadczeń osobom i podmiotom zainteresowanym na stałe lub okresowo, służących zachowaniu , poprawie i przywracaniu, zdrowia jamy ustnej takich jak:
UMAWIANIE PACJENTÓW NA PIERWSZĄ WIZYTĘ
Przyjmujemy zgłoszenia osobiste lub przez telefon.
Na pierwszą wizytę rezerwujemy dla pacjenta maksymalnie 15 minut . Dłuższe zabiegi muszą być poprzedzone konsultacją w gabinecie a , o czasie potrzebnym na wykonanie zabiegu decyduje wyłącznie lekarz.
KOLEJNOŚĆ PRZYJMOWANIA PACJENTÓW
Pacjenci z bólem, niezapisani mogą liczyć na pomoc w tzw. wolnej chwili.
ODWOŁYWANIE WIZYT
PRAWA PACJENTA
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Lecznicy stomatologicznej Medica-Dent pacjent ma prawo do :
– rzetelnej informacji o stanie zdrowia.
– poszanowania godności osobistej i uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
– świadczenia usług zdrowotnych przez personel medyczny o kwalifikacjach zgodnych z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
Wyrażenie zgody, przez pacjenta, na udzielanie określonych świadczeń medycznych lub ich odmowy następuje po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia.
Pacjent którego prawa naruszono w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w lecznicy stomatologicznej Medica-Dent ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do właściciela lek.dentysty Marii Głogowskiej-Winczek. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie. Pacjentom zapewnia się dostępność informacji o prawach pacjenta.
OBOWIĄZKI PACJENTA
Do obowiązków pacjenta zalicza się:
– przestrzeganie regulaminu porządkowego lecznicy stomatologicznej Medica-Dent.
– przestrzeganie zaleceń lekarza.
– przestrzeganie higieny osobistej.
– przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu na terenie placówki
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ppoż.
– posiadanie ważnych dokumentów.
RĘKOJMIA
Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:
POWIKŁANIA NIEPODLEGAJĄCE REKLAMACJI
Przed zaplanowaniem leczenia pacjent musi być świadomy , że pomimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak :
Wystąpienie powyższych powikłań może spowodować u pacjenta między innymi:
Do większości z wymienionych powikłań dochodzi sporadycznie i mijają szybko , bez śladu , to jednak nie należy planować poważnych zabiegów stomatologicznych przed ważnymi wydarzeniami takimi jak np.: wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.
ODPŁATNOŚĆ ZA ŚWIADCZONE USŁUGI
Odpłatność za świadczone usługi następuje po każdej wizycie zgodnie z obowiązującym cennikiem
Przed przystąpieniem do do wykonania pracy protetycznej pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 50% uzupełnienia protetycznego. Pozostałą część odpłatności pacjent wpłaca na wizycie przed ostatecznym oddaniem pracy protetycznej, np.: przed zacementowaniem korony .
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
W praktyce dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie tradycyjnej w postaci karty pacjenta.
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej.
1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana dwa dni robocze po wcześniejszym zgłoszeniu.
3. Na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.) ustala się następujące opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej:
1 strona wyciągu lub odpisu 1 strona kserokopii
Wyciąg, odpis lub kopia (za całość) 0,002 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia ( 6,83zł)
( przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej
„Monitor Polski” )
3. Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
4. Wskazana opłata nie obejmuje kosztów ewentualnej przesyłki, ani innych kosztów związanych z żądanym przez osobę uprawnioną sposobem wydania kserokopii, odpisów i wyciągów.
BEZPIECZEŃSTWO I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
POSTANOWIENIA KOŃCOWE